מאחר וזו עונת המעבר הגדולה, החלטנון להציג בפניכם את התקנות והחוקים בתחום של הובלות מסוגים שונים
חברות הובלות מציפות את השוק, כאשר בשנה החולפת (2010) נרשמו 120 חברות הובלות חדשות, והעלו את מספר החברות הרשומות ליותר מ-500 בישראל בלבד.
אם נוסיף למספר זה מובילים עצמאיים העובדים כעובדי קבלן, או חברות הובלות קטנות מאוד (שנים-שלושה כלי רכב) שלא רשומות ככאלה, מדובר באלפי מפעילים בישראל שמציבים בפני הצרכן הלא מתמצא גיוון שעלול להיות מבלבל.
אז מה איכפת לי מהחוקים, זו אחריות של המוביל, לא?
כן ולא. פקודת התעבורה בדרך כלל שמה את הנהג או בעלי הרכב והחברה כאחראים לשמירת התקנות, ולכן מבחינה פלילית הלקוח והנוסעים יהיו פתורים, למעט מקרים נדירים בהם הוכחה רשלנות פושעת או שיתוף פעולה פושע של הלקוח.
מאידך גיסא, מבחינה מוניטרית, לעיתים קרובות דווקא הלקוח הוא זה שיסבול. כך לדוגמא חברות ביטוח נמנעות מלהכיר במקרים ביטוחיים שארעו בעקבות חוסר עמידה בדיני התעבורה בכלל והוראות התובלה בפרט.
במקרה של נזקי גוף, בדרך כלל חברות הביטוח כמו גם גופים האמונים על ביטוח בריאות (קופות החולים בישראל, חברות ביטוח בריאות בחו"ל וכו') נדרשות לאחריות רחבה יותר, אולם גם כאן שירותי מובילים שאינם עומדים בתקנים יכולים להגביל את אחריות הגורם הממן לגבי טיפולים רפואיים שונים והטבות נלוות.
מובילים בתקנות
הקודקס המלא של תקנות התעבורה עבור חברות הובלות הוא מסמך לא קצר (ניתן להתרשם מראשי הפרקים כאן http://www.rechev.net)), ובהחלט לא קריא במיוחד.
עם זאת, בתור לקוח מספיק בהחלט לוודא את הנקודות הבאות, בירור שיחשב כמאמץ סביר להצמד להוראות החוק ויקשה מאוד את עבודתו של כל גורם שינסה לטעון לרשלנות מצידכם (כמו חברות ביטוח המנסות להתנער מאחריות):
נשמח לקבל את פנייתכם ולהציע מחיר אטרקטיבי וצוות מקצועי - אל תתפשרו!
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|